
Pek moda. Pek severiz… Glutensiz, bol proteinli, az tatlı (Üzerine çikolata sos boca etmediğiniz sürece) nefis bir pasta. Çok eski bir arkadaşım yapar. Ben de tarifini ondan alıp, biraz küçültüp yaptım. Oranlaması kolay. Internette bir dolu tarif var. Burada da bulunsun 🙂
Onun verdiği tarif 12 kişilik kocaman bir pasta neredeyse. Eh ben o kadar büyük yapmayacağım, o yüzden küçülttüm tarifi. Kalıbım 21-22cmlik bir yuvarlak kelepçeli kalıp. Eğer daha büyük yapılacaksa, ona göre artırmak lazım. Yorumlara daha büyük halini de yazıcam.
Fırından çıktığı zaman bayağı kabarık duruyor. Sonradan hafifçe sönmesi normal. İsterseniz aynı gün, oda sıcaklığına inince servis yapabilirsiniz. Ben 1 gün veya en az 4 5 saat buzdolabında beklemiş halini tercih ediyorum.
Üzerine klasik tarifte çikolata sos var. Ben meyve sosunu daha hafif bulanlardanım.. Orman meyveleri, çilek veya yoğun bir limon kreması. Tercih size kalmış.
San Sebastian
Malzemeler
- 2 paket taze peynir İçim marka. Büyük için 3 paket
- 1 paket %35 yağlı krema İçim marka. Büyük için 2 paket
- 4 tam yumurta Büyük için 6 yumurta
- 2/3 bardak toz şeker Büyük için 1,5 bardak
- 1 tutam tuz
- 1 yemek kaşığı nişasta Büyük için tepeleme
tarif-name
- Taze peyniri toz şeker ile, şeker eriyene kadar çırp.
- Kremayı ekle ve çırp. Mikseri kaldır, Fırını 200 derece de fanlı ısıt.
- Kremaya telle karıştırarak (mikser değil) yumurtaları teker teker yedir.
- Nişastayı ekle iyice karıştır telle.
- Yağlı kağıt serilmiş yuvarlak, TABANSIZ kalıba elekten geçirerek kremayı ekle, sıcak fırına gönder.
- 35 dakika sonra üstü kızarmış olacak. Göbeği hala yumuşak olacak. Fırından çıkar. Oda sıcaklığına getir.
- Oda sıcaklığına gelince üzerine meyve sosu veya çikolata sosu ile servis yapabilirsin. 1 gece buzdolabında bekletip iyice sertleşmesini sağlayabilirsin.
































